0

TERPAKSA @ DIPAKSA

Posted by Fiena on 12:03 AM
Allluuuu.....Udah beberapa ari tak update...Skang ni rasa cam malas jerk...Nape eh??Mungkin sebab jiwa kacau kot...hehehe...

Tajuk tu ada kena mengena sket la ngan ape yang aku nak citer ni..Skang aku tengah baca novel Dari Mata Ke Hati...Baru separuh..So takleh nak citer panjang-panjang la...Si lelaki bernama Ghazi Harith Idhar...Si perempuan plak Zureen Nadhirah...Ape yang boleh aku cakap ialah dua-dua makhluk tuhan ni pernah jatuh cinta tapi cinta dorang tak kesampaian sampaikan dorang tutup pintu ati masing-masing..Idhar ni sayang giler kat cinta pertama die yang die kenal dari sekolah lagi..Setia sangat sampaikan umur dah 31 tahun pon...Zureen ni plak pernah bercinta ngan sepupu sendiri tapi tiba-tiba dapt berita yang sepupu a.k.a buah ati die tu saudara susuan die...So memang takleh kawen la..Kesian giler kat Zahin a.k.a sepupu Zureen tu..

Idhar ni selalu kena pakse kawen ngan pilihan mak die iaitu Ryana...Ryana ni gedix + manje + cam budak-budak...Tunggu Idhar ni dari zaman sekolah lagi..Sampaikan die berpakat ngan mak Idhar ni nak wat benda tak senonoh asalkan dapt kawen ngan Idhar..Ada gak mak camtu eh?

Kebanyakan novel yang aku baca mesti si lelaki tu kena kawen pakse or dipakse terima pilihan mak die...Walaupon kadang-kadang pilihan mak die tak betul..Yang aku pernah bace pilihan yang betol adalah dari novel Pilihan Mama...Yang tu memang perfect punye pilihan..Tapi yang n lain cam hampeh...Sume perempuan yang dipilih tu ngade-ngade..Depan mak je baik..Tapi depan anak wat perangai gedix...Sape mau??

Aku sian giler kat lelaki-lelaki camni...Lagi sian kat perempuan yang bukan pilihan mak si lelaki tu..Dipakse kawen ngan orang yang die tak sayang...Mesti seksa kan?Camne die nak idup nanti?Lagi tambah sakit kalau die sayangkan orang lain..Memang la kite tak patot lawan cakap mak..Tapi nape takleh biarkan anak die wat pilihan sendiri??





0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 .....PERIHAL TENTANG..... All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.