0

BISKUT RAYAKU....

Posted by Fiena on 10:16 AM

Ello my dear blog...Suda lebih 5 ari tak update ko yep...Tersangat la bz + tak ingat nak update...hehehe..Sowie yep...

Ahad lepas aku dah bermula membikin-bikin biskut raye...Biskut raye yang pertama diberi nama Biskut Snow Almond...Bahan-bahan agak senang dicari kecuali shortening...Yang tuh aku tak letak pon dan aku gantikan dengan marjerin...Makne kate lebihkan marjerin la sebab marjerin memang kena letak dalam biskut kan?Yang membuatkan biskut tuh jadi wangi sebab letak esen kopi...Fuyohh...Memang wangi dan sedap baunye...Rasa biskut tuh apatah lagi...Atas biskut tuh letak coklat masakan...Pastu tabur ngan kelapa kering...Lagi bertambah-tambah wangi...Tapi sepatotnye kena tabur ngan serbuk roti...Aku yang pandai-pandai tukar jadi kelapa kering...huhu

Ni la Biskut Snow Almond

Pastu wat plak biskut kegemaranku....Biskut Dahlia atau pon ada orang panggil semperit je...Atas biskut tuh letak buah ceri merah yang dah dipotong kecik-kecik..Takkan nak letak seketul besar tuh kot...Mati la kalau camtu...Nanti tak nampak biskut...Nampak buah ceri jerk...Adunan biskut dahlia ni mak aku yang wat...Die main campak-campak jerk...Takde sukatan yang khusus...Pas bakar sume tuh,tengok la hasilnye kan...Lembut giler...Kalau pegang ngan ganas memang hancus biskut tuh...

Malam semalam plak wat Cornflakes Madu...Yang ni memang senang jerk...Tapi tiap-tiap tahun wat kena buka buku..hahahaha...Sebab lupa sukatan gula...Caranye cairkan buttercup,letak 3 sudu besar madu,6 sudu besar gula...Kacau sampai gula ngan buttercup cair dan sebati...Pastu letak corflakes...Aku suke tamabah ceri merah dan hijau dan jugak kismis kecik-kecik...Tapi disebabkan tak jumpa cari kismis,maka aku tak letak la...Bile dah sebati,letak dalam cup,tabur ngan manik kaler-kaler...Kemudian bakar selama 10 minit...Dah siap....

P/S : Pakweku si kurus belom balik lagi la...Cepat la...Dah nak raye nih...

0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 .....PERIHAL TENTANG..... All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.